2. Dönem Son İki Haftası Yapılan (Haziran) Sorumluluk Sınavı
2023-2024 Eğitim Öğretim Yılı 2. Dönem Son iki Haftası (Haziran) Yapılan Sorumluluk Sınavı
Sorumlukuk Sınavına Girecek Öğrenci listesi - Bağlan
Sorumluluk Sınavı Evrakları - Bağlan
Sorumluluk Sınavı 09.02.2024 ve 96317430 sayılı yazı Bağlan
a) Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği.
Yazılı ve uygulamalı sınavlar
MADDE 45-
h) (Ek:RG-13/9/2014-29118) (Değişik:RG-8/9/2023-32303) Türk Dili ve Edebiyatı ile yabancı dil derslerinin her bir sınavı; dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini ölçecek şekilde yazılı ve uygulamalı olarak yapılır.
b) Millî Eğitim Bakanlığı Ölçme ve Değerlendirme Yönetmeliği.
Sınav Uygulama Esasları ile Ulusal ve Uluslararası İzleme Araştırmaları
Yazılı ve uygulamalı sınavlar
MADDE 5-
ı) Türkçe/Türk dili ve edebiyatı ile yabancı dil derslerinin sınavları; dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini ölçmek için yazılı ve uygulamalı olarak yapılır. Ülke geneli ya da il/ilçe geneli ortak yazılı sınav yapılması durumunda sınavın uygulamalı kısmı okul tarafından yapılır ve iki sınav birlikte değerlendirilir.
c) Millî Eğitim Bakanlığı Yazılı ve Uygulamalı Sınavlar Yönergesi.
Sınav Uygulama Esasları Yazılı ve uygulamalı sınavlarla ilgili esaslar
MADDE 5- (1) Yazılı ve uygulamalı sınavlarla ilgili aşağıdaki esaslara uyulur:
ğ) Türkçe, Türk dili ve edebiyatı ile yabancı dil derslerinin sınavları yazılı ve uygulamalı olmak üzere iki aşamada yapılır. Uygulamalı sınavların süresi ve hangi kazanımlara göre yapılacağı ders öğretmenlerince belirlenir. Ders öğretmeni tarafından dinleme ve konuşma becerilerini ölçen uygulama sınavları yapılır ve bu sınavlar ayrı ayrı puanlanır. Öğrencinin uygulamalı sınavlardan aldığı puanlar ile yazılı sınavdan aldığı puan birlikte değerlendirilerek sınav puanı oluşturulur.
ç) Millî Eğitim Bakanlığı Yazılı ve Uygulamalı Sınavlar Kılavuzu.
11. Dinleme ve Konuşma Sınavları
a) Türkçe, Türk dili ve edebiyatı ile yabancı dil derslerinin (seçmeli yabancı dil dersleri dâhil) sınavları yazılı ve uygulamalı olmak üzere iki aşamada yapılır.
b) Uygulamalı sınavların süresi ve hangi kazanımlara göre yapılacağı ders öğretmenlerince belirlenir. Ders öğretmeni tarafından dinleme ve konuşma becerilerini ölçen uygulama sınavları yapılır ve bu sınavlar ayrı ayrı puanlanır. Öğrencinin uygulamalı sınavlardan aldığı puanlar ile yazılı sınavdan aldığı puan birlikte değerlendirilerek sınav puanı oluşturulur.